Meny

Styremøte 29. august 2022

Informasjon

  • Sted: Konvallstien 21
  • Dato: 29. august 2022
  • Tid: 20:00-21:00

Oppmøte

  • Til stedet:
    Benny Bruun, Jonathan Muir, Marianne Doublet, Bjørn Landsnes, Egil Mathiesen, Jon Petter Solli, Åse Lund Vikane, Erlend Tuen Revheim
  • Forfall:

1. Lekeplass
Erlend Tuen Revheim var invitert inn til styremøtet for å fortelle om - fra start til idag - hva som er gjort i forbindelse utbedring av lekeplass.
Det er så langt samlet inn kr 4.000 per husstand til dette formålet - totalt kr 200.000. Nå viser det seg at dette sannsynligvis er i minste laget, og derfor uinteressant for en del aktører i det aktuelle markedet.
Erlend fortsetter å undersøke, og han ville komme tilbake når han har noe konkret. Dette vil antagelig medføre en endring av den største lekeplassen, både når det gjelder størrelse og underlag (gummi).
Dette vil antagelig sprekke vår kostnadsramme, og prosjektet må antagelig tas opp til ny vurdering på generalforsamling (eventuelt avstemming før).
Vi har litt penger på bok, men det er usikkert hvor mye som kan brukes av dette, da vi også vil ha bruk for midler til enkelte andre forbedringer som er felles ansvar (se punkt 6)
Det var også en viss usikkerhet om hvorvidt en endring av lekeplassen vil kreve byggesaksgodkjenning. (Vedlegg: Reguleringsbestemmelse for Konvallstien)

2. Utskifting av styremedlemmer
4 av styremedlemmene går ut av styret etter dette året, og 4 nye må inn. Ut fra hvem som allerede har vært med, har vi en oversikt over hvem som står på tur. Spørsmålet er om vi skal trekke mellom dem, eller spørre på forhånd om noen av dem kan tenke seg å stille. Hvis ingen interessert blir det trekking. Dette bør gjøres før generalforsamlingen.

3. Brannsikring i det nye garasjeanlegget
Tidligere garasjeansvarlig Thomas Larsen hadde mottat mail fra Kaph om brannsikring i det nye garasjeanlegget. Dette er utestående fra gjenoppførslen av garasjene etter brannen i 2019. Etter nytt byggedirektiv fra Stavanger Kommune må der angivelig settes opp brannskiller i det nyoppførte garasjeanlegget. Dette betyr at der må settes opp brannskiller mellom garasjene 2/3 og 4/5. Jobben utføres av Kaph Entreprenør og har ingen kostnader for Velforeningen (en sak mellom Kaph og forsikringen). Eiere av de berørte garasjene er informert og satt i kontakt med Kaph.

4. Høstens dugnad
Vi har et rom for diverse utstyr. Her iblant 2 trillebårer. Den ene er punktert og dette bør fikses. Sender oppfordringen over til Jonathan.

5. Plenklipping
Fungerer greit. Hadde litt startproblemer med klipperen og den kan være moden for service for å fungere optimalt. Må gjøres etter sesongen er over. Åse sjekker dette. Skifting av ansvar for klipping fra uke til uke gjør det lettere å bytte økt når det ikke passer.

6. Innsukne fortau
Det er gjort en provisorisk utbedring rundt betongkummer i to områder (smug mellom hus og garasje).
Innsunket fortau ved nr 76 ved p-plass. Her kan vi få en kostnad. Både med fortau og eventuelle problemer med skade på rør fra kum inn under bygning.
Egil kommer tilbake når han har mer info om status.

7. Hekker
Nr 76 har nå klippet hekk mot p-plassen. Han hadde fått opplyst at han ikke hadde ansvar for hekken her?
Det er viktig at alle holder sine hekker og trær innenfor grensene av egen eiendom. Her er trangt, og alle cm gjelder!

8. Annet
Mange vil synes at deltagelse i et styre tar for mye tid, og det vil derfor være greit med noen holdepunkter om hva dette går ut på - slik at man slipper “å finne opp hjulet” hver gang nye medlemmer kommer inn.
Idag er vi 7 personer i styret, og det er viktig at alle har ansvar for sin lille del og at man identifiserer de områdene som trenger en hånd over seg som:
styreformann - referent - regnskapsfører - lekeplass - garasjer - dugnad - plenklipping - ??
Forøvrig:
Børge har sagt seg villig til å fortsette å ha ansvar for nettsiden
Alfred sa seg villig som revisor i 2022, og bør spørres igjen før neste år