Meny

Agenda

  1. Godkjenne innkallingen
  2. Valg av møteleder og referent
  3. Fremmøte og stemmeberettigede
  4. Orientering om oppdatert plan og kalkyle for fornyelse og standardheving av lekeplass.
  5. Orientering om synkehull i fortau ved Bot.Res.gt 76, Konvallstien 41 og 48 og plan for utbedring.
  6. Bevilgning på kr 4 000 fra hver husstand iht vedtektene nr 6.2 til innbetaling senest 30.6.2023, lekeplassområdet.
  7. Innkommet forslag om markering i gatene for bedret gatemiljø.

Informasjon

  • Sted: Stokka kirke
  • Dato: 15. mai 2023
  • Tid: kl 19:00
  • Org.nr: 916 371 659
  • Kontonr: 3201.09.34124
  • Stemmerett 1 pr boenhet
  • E-post: styret@konvallstien.no


Vedlegg

Protokoll

1. Godkjenne innkallingen
Det kom ingen innsigelser mot innkallingen og er da godkjent.

2. Valg av møteleder og referent
Ordstyrer: Egil Mathisen
Referent: Stig Walberg

3. Fremmøte og stemmeberettigede
21 fremmøtte husstander 9 husstander hadde gitt andre fullmakt til å stemme
Fremmøte godkjent: 30 stemme berettigede husstander.

4. Orientering av lekeplassen og kalkyle
Erlend redegjorde jobben som er gjort i gruppa og i denne saken:

Historikken/hva har skjedd
Tilskudd – her har det ikke lykkes med å få noe, blant annet så gir ikke Stavanger kommune tilskudd til denne type lekeplasser lenger, selv om det beviselig blir brukt av mange barnehager i området. Innhenting av tilbud fra entreprenører og de som leverer lekeplass utstyr. Dette har tatt lang tid på grunn av forskjellige årsaker, men den fremste at de fleste vi de som vi har vært i kontakt med, ønsket ikke oppdraget – for lite og lite penger i det. Dette er hovedårsaken til at det har tatt lang tid, og at det dermed også har økt i kostnad.

Viste bilder av tilstanden til det lekeplass stativet som står der nå (mye råte og rust), mye rart i sanden som ligger der nå og også at stokkene rundt har råtnet og trenger å byttes ut. I tillegg har det kommet inn ønske om å fjerne spissen ned mot 19 og 21 av sikkerhet for ungene – den er stygg (viste lekeplassen i fugleperspektiv).

Presenterte og redegjorde for hvilken plan som styret da har falt ned på. Inkludert leverandør av stativ og entreprenør til grunnarbeidet. I tillegg er det også lagt opp til en ny benk og ett baskestativ. Informerte også om hva slags støtte og avslag vi da har fått fra Trigonor, som skal levere stativet.

Noe av det gamle stativet er foreslått å brukes opp igjen, og lage ett mud kitchen som kan stå bakerst i det ene hjørnet.

Fjerning av gammelt stativ vil bli gjort på dugnad.

Egil redegjorde deretter videre for finansieringen og valg av leverandør.

5. Orientering om synkehull
Egil redegjorde for synkehullene rundt 41 og 48 og 76.
Han redegjorde også for kalkylen/kostnadene for å komme med utbedringer/forbedringer.
Det gruses rundt husene som en midlertidig løsning frem til 2024. Har allerede opprettet kontakt med samme entreprenør som skal gjøre grunnarbeidene på lekeplasse.5. Orientering om synkehull Dette vil dette bli tatt opp som en ny sak i 2024.
Da vil det også bli tatt opp en eventuell øking av ordinær årskontingent fra 2000,- til 3000,-.

6. Finansiering av ny lekeplass
Egil redegjorde for forslaget: Hver husstand betaler inn 4000,- innen 30. juni 2023 til oppgradering og fornyelse av den ene lekeplassen.
Fristen for å betale den årlige kontingenten på 2000,- for 2023, flyttes til den 30. september 2023 for de husstandene som ønsker dette.

- 27 husstander stemte ja
- 3 husstander stemte nei
- 0 husstander stemte blankt
- 20 husstander hadde ikke møtt eller ikke levert fullmakt til andre

7. Innkommet forslag
Åse redegjorde for sitt forslag om få laget paradis o.l. i veiene på feltet.
Her ble det diskutert litt rundt sikkerhet for ungene og plassering av disse paradisene o.l.

- 21 husstander stemte ja
- 0 husstander stemte nei.